Lieve mensen, dit is Nero.
We zoeken een fijn nieuw huis voor Nero waar Nero heerlijk zichzelf kan zijn.
Weet iemand een perfecte match voor Nero?
We hebben Nero opgevangen omdat zijn vorige baasje niet meer voor hem kon zorgen. Helaas klikt het niet met de katten die we al hebben. We hebben van alles geprobeerd ( van feliway tot aan gedragstherapeut) maar helaas hebben onze katten te veel stress.
Ook Nero is gespannen door de aanwezigheid van onze katten. Daarom is het beter voor alle katten in ons huis als Nero een eigen huisje krijgt waar geen andere katten zijn.
We zouden hem graag houden maar soms moet je een moeilijke keus maken omdat dat beter is voor de katjes.
Nero is 2 jaar en een knappe kater zoals je ziet. Nero is doof en heeft daardoor extra aandacht nodig.
Hij is gevaccineerd, gecastreerd en gechipt. Nero is ontzettend aanhankelijk, hij loopt het liefst heel de dag achter je aan en gaat liggen waar jij bent. Hij is nieuwsgierig, erg slim en gaat graag op onderzoek.
Hij bekijkt kastjes graag aan de binnenkant en doet zijn uiterste best om de kattensnoepjes uit de bewaardoos te halen.
Spelen doet Nero met een pingpongballetje of een veer.
Hij komt niet op schoot, dat vindt hij niks. Ook optillen vindt hij verschrikkelijk. S avonds ligt hij graag bij je op bed. Ook dan wil hij graag bij je zijn.
Omdat Nero doof is heeft hij een belletje om zodat we horen waar hij is. Hij kent enkele gebaren. Dus op die manier kun je hem “roepen”.
Omdat Nero doof is mag hij niet naar buiten. Dat is gevaarlijk omdat hij niets hoort. Daarbij kun je Nero niet roepen. Als de tuin volledig afgezet is is het natuurlijk geen probleem.
We zoeken iemand die veel thuis is omdat Nero niet graag alleen is. Nero miauwt echt om aandacht. Hij wil er echt graag bij zijn. Ook heeft Nero veel ruimte nodig en voldoende uitdaging om op onderzoek te gaan en beweging te krijgen.
Het nieuwe baasje mag geen andere katten hebben. Een hond lijkt me ook geen goede match met Nero. Kinderen jonger dan 12 jaar lijkt ons ook niet ideaal.
Wie heeft ervaring met (dove) katten en wil kennis komen maken met Nero? Nero bepaalt zelf wie zijn nieuwe baasje wordt. De klik moet er van beide kanten zijn.
Graag een mail naar info@stichtingkatendoof.nl sturen als je denkt dat je het perfecte baasje bent voor Nero. We vragen een vergoeding van de kosten van de dierenarts.
Ook vragen we een vergoeding om er zeker van te zijn dat het nieuwe baasje echt voor Nero wil gaan.
groet Jorgen en Rianne